Redaktora sleja
Vietnes “Ķīmijas skolotājs” (www.kimijas-sk.lv) saturs ir vērsts šaurai mērķu auditorijai, un parasti publikācijām tanī seko tikai ķīmijas skolotāju atsauces vai komentāri.
Eksāmens pēc būtības nav nekas cits kā specifiska zināšanu, prasmju, radošā potenciāla un attieksmes vērtēšanas forma – ar noteiktu saturu, konkrētu un iepriekš ļoti precīzi atrunātu procedūru. Šādai pārbaudes formai jebkurā valstī ir gan karsti piekritēji, gan ne mazāk kaislīgi oponenti. Piekritēju rindās, protams, ir valsts aparāts: vērtēšanas rezultātus izsaka skaitļos, ar kuriem, savācot datus, var dažādi manipulēt, un tā jau ir statistika. Statistikas datus tālāk izmanto, izvērtējot vai arī koriģējot valsts politiku izglītības jomā.
«Ikviena cilvēka mūžs ir īpatnējais vēstures atspulgs. Un kāds piliens veselas tautas un valsts likteņa jūrā. Zināms, ka var jau teikt – īsteni vēstures stāsti ierakstīti grāmatās un uzfilmēti dokumentālajā kino... Bet – goda vārds – sarunājoties ar Iecavas vidusskolas ķīmijas skolotāju un Daugavpils Universitātes Ķīmijas un ģeogrāfijas katedras ķīmijas nozares ķīmijas didaktikas apakšnozares asociēto profesoru Dr. paed. Mihailu Gorskis, es it kā sajutu vēstures elpu tuvu līdzās».
Žurnāliste Inese Matisāne
Mihaila Gorska CV, bibliogrāfija, piedalīšanos konferencēs
Apvienoto Nāciju Organizācijas UNESCO komiteja un Starptautiskā Ķīmijas zinātnes un lietišķās ķīmijas savienība IUPAC 2011. gadu pasludinājusi par Ķīmijas gadu. Aizvadītajā nedēļā noslēgusies Latvijas Universitātes (LU) Ķīmijas fakultātes organizētā, starptautiskā zinātniski metodiskā konference «Ķīmijas izglītība – 2011», kas tradicionāli veltīta efektīvākai ķīmijas priekšmeta apguvei skolās.