Viedokļi

„Augsti efektīvu zāļu pret kovidu tiešām nav. Un tos pāris preparātus, kas ir atzīti par pietiekami iedarbīgiem, valsts ir iepirkusi minimālā daudzumā, jo mums taču ir „veiksmes stāsts”,” ironizē akadēmiķis, Organiskās sintēzes institūta laboratorijas vadītājs Ivars Kalviņš, kurš 8. oktobrī tika ievēlēts par Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidentu.

„Ar ministri Šuplinsku var kaut ko sarunāt, vai nu glaudot pa spalvai, vai nu atrodoties boksa ringā. Ja gribam ar viņu komunicēt cieņpilni un korekti, ar profesionāliem, pētījumos pamatotiem argumentiem, ‒ šāda valoda neder. Ir vajadzīga tikai spēka un agresijas valoda, ir tikai – kurš kuru.

Nekur tālāk par zelta pildspalvu, goda plākšņu salkanību neesam tikuši. Lai atgūtu skolotāja prestižu, erzackompetences un jēgpilnības mudina skolotāju cildināt!

Esmu vairākkārt kritiski izteicies par tā saucamo kompetenču pieeju mācību saturā. Kur ir problēmas sakne? Izglītības satura reformai nav pamatojuma, kāpēc tā vispār vajadzīga.

„Atstājiet savu posteni. Tas ir vienīgais, ko jūs varat darīt mūsu valsts izglītības sistēmas labā,” Rīgas 80. vidusskolas direktore Anna Vladova aicina izglītības ministri Šuplinsku veikt drosmīgu un pašaizliedzīgu soli, jo valsts izglītības sistēma ir, piedodiet, sačakarēta teju līdz galam.

„Šuplinskas kundze, jūs nevarat būt Latvijas Izglītības ministrijas vadītāja. Jūs dzīvojat citā realitātē. Ministrija nav soda iestāde, tai ir citas funkcijas, citi uzdevumi un citas prioritātes.

Директора вынуждены бегать по вузам, уговаривая студентов пойти работать в школы, но учитывая уровень зарплат и огромный стресс педагогов, притока новых кадров ждать не приходится; как вышло, что, по данным МОН, ни одной незаполненной учительской ставки в Латвии нет.

Kāpēc mūsdienu bērni neprot mācīties, gaidīt un ar grūtībām pārvieš garlaicību?

Matemātikas skolotāju trūkuma dēļ pirmo mācību stundu šajā priekšmetā tikai pagājušajā nedēļā aizvadīja Rīgas 40. vidusskolas sesto klašu skolēni. Ziņas nonāca Latvijas televīzijā.

Biznesa augstskola Turība ikvienu interesentu aicina uz ekspertu diskusiju “Augstākās izglītības nākotne un attīstības perspektīvas Latvijā”, kurā piedalās izglītības jomas speciālisti, augstskolu pārstāvji un digitalizācijas eksperti.

1 lapa no 22
Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi