Viedokļi

Зарплаты педагогов в Латвии по сравнению с другими отраслями являются наименее конкурентоспособными. Об этом в эфире радио Baltkom рассказала директор Департамента соцстатистики Центрального статистического управления Маранда Бехмане.

Izglītības reformu "karstumā" aizmirstas izrādījušās tā saucamās "novirziena" skolas. Pamatizglītības standartā, ko steidzās apstiprināt iepriekšējā valdība, šīs skolas nebija paredzētas. Arī finansējums tām netika plānots. Ko darīt, lai kļūdu labotu?

Kad pirms vairākiem gadiem konstatēju, ka joprojām, tobrīd 30 gadu pēc vidusskolas absolvēšanas, spēju palīdzēt 12. klases skolēnam fizikā, biju mēreni pārsteigts – it kā šajā laikā fizika nebūtu spērusi milzu soļus uz priekšu.

Atklāta vēstule Valsts prezidentam, valdībai par Ministru kabineta noteikumu projektu“Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vidējās izglītības programmu paraugiem” (Darba variants 13.02.2019.)

Ja runājam par izglītību Latvijā, uzreiz varam ķerties klāt fizikas eksāmenam un inženieru trūkumam. Latviešiem patīk runāt par augstāko izglītību, visi to grib un visiem vajag, sabiedrībā pastāv mīts – ja iedosim gana daudz budžeta vietu fizikas un inženierzinātņu specialitātēs, tad problēma ar tehniski domājošu un izglītotu profesionāļu trūkumu kaut kā un kaut kad atrisināsies.

Профсоюз работников образования и науки (LIZDA) не дождется извинений от министра образования Илги Шуплинской, назвавшей учителей «самой недисциплинированной публикой». Об этом в программе Латвийского радио 4 «Действующие лица» глава Министерства образования и науки заявила лично. 

Представьте себе группу школьников, которые весь учебный день бродят по лесу и считают деревья под руководством учителя. На самом деле они учатся рассчитывать плотность лесопосадок, изучают местную экосистему и укрепляют здоровье на свежем воздухе.

Kā Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" sacīja I. Šuplinska, marta beigās saņemot pašvaldību stratēģijas par skolu tīklu, viņa grib tos izvērtēt, samērot ar Izglītības un zinātnes ministrijas redzējumu.

Pēdējā laikā izglītības politikas veidotāju sarunās, kā arī sabiedrībā un plašsaziņas līdzekļos izskan jautājums par pedagoga profesijas prestiža paaugstināšanu. Lai gan par profesijas prestižu pārsvarā tiek runāts tieši atalgojuma kontekstā, tas ir tikai viens no kritērijiem.

Eiropas Komisijas (EK) ikgadējā ziņojumā par ekonomikas un sociālo stāvokli šogad iekļauta arī investīciju prognoze, iesakot katrai dalībvalstij, kur tai vajadzētu investēt.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi