Šogad, tāpat kā citus gadus, jaunais mācību cēliens ir īpašs tiem vairāk nekā 200 tūkstošiem skolēnu, kuri uzsāk savas skolas gaitas.
Kādēļ Somija atkārtoti mainīja izglītības sistēmu, ja viņiem ir vieni no labākajiem izglītības rezultātiem pasaulē? Kā vislabāk vērtēt skolēnu un skolu sniegumu?
Mans mazdēls šodien sāk iet skolā. Es novēlu, lai viņam veicas ar skolotājiem tāpat, kā veicās man. Visos līmeņos – no pamatskolas līdz augstskolai – man bija tādi skolotāji, kuru priekšā vērts noliekt galvu dziļā cieņā un pateicībā par to, ko viņi man devuši kā cilvēki un profesionāļi.
Pedagogu atalgojums joprojām ir aktuāla problēma, tomēr pagājušajā nedēļā šajā jomā ir sperti soļi pozitīvā virzienā. Tā izteicās Latvijas Izglītības darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.
Skolēnu skaita un skolu skaita izmaiņu process būtiski atšķiras, Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdē sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.
Jaunais kompetenču pieejā balstītais mācību saturs patiks bērniem, vecākiem un skolotājiem, pārliecināts izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.
Īstenojot mācību satura reformu, nopietni jādomā par pedagogiem domātām apmācībām kvalifikācijas celšanai un iepazīstināšanai ar daudzveidīgajām mācīšanas metodēm, uzskata Latvijas Izglītības darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.
Уже со следующего учебного года Латвия начинает переход на новую систему образования. Ее цель — вырастить конкурентоспособного человека, который сможет ориентироваться в современной среде. Сегодня впервые с более детальным планом нового содержания образования ознакомили директоров школ, рассказывает передача «Сегодня вечером» на LTV7.
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) nav pret virkni reformu, tostarp skolu tīkla optimizāciju, taču Izglītības un zinātnes ministrija (IzM) varētu procesā vairāk iesaistīt arī LIZDA pārstāvjus, raidījumā "Rīta Panorāma" pauda LIZDA vadītāja Inga Vanaga.