1. septembrī skolasbērni ar satrauktu sirdi un trīsuļojošām priekšnojautām par jaunu gaitu sākumu dodas uz skolu. Tā tas ir bijis gadu no gada, un pat tie, kuri skolu neieredz ne acu galā, tomēr dziļi sirdī jau neatmet cerību – gan jau būs kas mainījies uz labu... Ja ne mācību procesā, tad varbūt jaunus draugus varēs iegūt.
Ar izglītības nozari saistītajiem ir dažādas versijas, kāpēc beidzot tieši tagad izdevies vienoties par pedagogu algu reformu, lai gan skolotājiem par to joprojām daudz neskaidrību. Eksperti arī norāda: skolotāju algas, lai arī būtisks jautājums, ir tikai daļa no milzīgās izglītības sistēmas reformas.
Septembris parādīs vai ir pieļautas kļūdas pedagogu atalgojuma modelī, telekanāla LNT raidījumā “900 sekundes” teica Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
Presē daudz runā par skolotāju atalgojuma modeli. Bet reizē ar to izglītības reformētāji ir iecerējuši projektu, kas var būtiski ietekmēt visu mūsu nākotni. Runa ir par jaunajiem izglītības standartiem, kas būšot balstīti uz kompetenču pieeju.
Результаты последних централизованных экзаменов по математике, выявившие рекордно низкие знания школьников Латвии, подтвердили необходимость проведения реформ в латвийском среднем образовании.
Jūlijā valdība beidzot apstiprināja divus gadus muļļāto pedagogu algu reformu, kas paredz būtisku atalgojuma pieaugumu, pirmsskolas pedagogu algu kāpināšanu gan atstājot pašvaldību labās gribas ziņā, par kuru izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis pirms nākamgad gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām nešaubās.
2018./2019.mācību gadā bērniem uz skolu varētu būt jādodas jau no sešu gadu vecuma, pirmdien Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) padomes sēdē sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.
Apliecinot Zinātnes, tehnoloģiju attīstības un inovācijas pamatnostādnēs un Viedās specializācijas stratēģijā noteikto, ka prioritāri atbalstāmi tie zinātnes un pētniecības virzieni, kas kalpo augstas pievienotās vērtības ekonomikas vajadzībām, valdība 16. augustā pieņēma attiecīgos MK noteikumus un atbalstīja nozīmīgu ES struktūrfondu investīciju piešķīrumu zinātnisko institūciju infrastruktūras attīstībai un augstskolu STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics – zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, matemātika) infrastruktūras modernizācijai.
Rīgas dome apsver iespēju vērsties Satversmes tiesā pret jauno pedagogu algu modeli. Viens no iebildumiem: galvaspilsētai piemērots vislielākais skolotāja un skolēnu proporcijas koeficients (16,5 pret vienu). Arī Pierīgā situācija nav labāka, jo tur šis skaitlis palēcies no astoņi uz 14. Šīs pašvaldības gan vēl nav tik kareivīgi noskaņotas, taču arī tās neizslēdz iespēju sūdzēties tiesā.