Vairākus mēnešus mēs visi dzirdam par to, ka tiks mainīta pieeja skolotāju atalgojumam.
Pārņemšanai vai «copy paste» arī ir jānotiek, bet ir jārada kaut kas jauns arī pašiem, uzrunājot matemātikas un dabaszinātņu skolotājus piektdien konferencē «Dabaszinātnes un matemātika skolā – efektīvi un radoši» sacīja Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
Pirms kāda laika Latvijas Televīzijā parādījās sižets, kurā tika runāts par to, ka Latvijas vidusskolas atestāti netiek atzīti Kembridžas Universitātē un citās labākajās britu augstskolās. Sižets izraisīja rezonansi interneta lietotāju vidū, un Valsts Izglītības satura centrs (VISC) jau ir sazinājies ar universitāti, lai noskaidrotu šā fakta iemeslus.
Jaunieši, kas vēlas studēt ārzemēs, ar Latvijā iegūto vidusskolas diplomu nevar iestāties citās ārzemju augstskolās, jo tās neatzīst Latvijas centralizēto eksāmenu rezultātus, sestdienas (24.10.2015.) vakarā stāsta LTV raidījums "Panorāma". Kā vēsta raidījums, ar šādu pieredzi saskāries Edgars Klētnieks, kurš šogad pabeidzis ģimnāziju Cēsīs, bet pašlaik studijas uzsācis prestižajā Kembridžas Universitātē.
Izglītība piedzīvo paradigmas maiņu: fokusu uz zināšanu iegaumēšanu aizstāj fokuss uz to izmantošanu.
Katru gadu notiek stīvēšanās par un ap valsts finansējumu zinātnei. Par zināmu tradīciju jau ir kļuvuši dažādu ierēdņu, partiju pārstāvju un deputātu solījumi palielināt budžeta finansējumu zinātnei kaut kad nākotnē.
Šoruden sabiedrībā diskutēts par vajadzību būtiski mainīt mācīšanas veidu! Viens no pasaules celmlaužiem pārejā uz kompetencēs balstītu izglītību ir ASV Stenforda universitātes profesors Džonatans Osborns.
Tā sauktā „strukturētā” ūdens „Memory Water” izplatītāji sola, ka viņu produkts palielina cilvēkā bio-enerģiju un ir ceļš uz laimi, taču zinātnieki to dēvē par pseidozinātnes izstrādājumu. „Memory Water” jau vairākus gadus sponsorē Zinātkāres centru „Zili brīnumi”, kas par savu mērķi sauc bērnu izglītošanu. Speciālisti pauž bažas, ka izglītības vietā šādam produktam atrasties nevajadzētu.